Firmowa strona internetowa

office-853108__340Firmowa strona internetowa powinna informować o charakterze prowadzonej działalności, obszarze jej działania oraz informować o sposobie nawiązania kontaktu. Dopiero wtedy pozycjonowanie takiego serwisu ma sens. Nie ma nic gorszego jak wysoka pozycja w wyszukiwarkach i niewielkie zainteresowanie potencjalnych klientów. Pozycjonowanie stron internetowych to operacja, która jest konieczna po zakończeniu budowania serwisu. Aby pozycjonowanie przyniosło oczekiwane efekty, sama witryna internetowa powinna spełniać podstawowe zadania. Projektowanie każdej profesjonalnej strony internetowej powinny towarzyszyć jasno sprecyzowane cele. Znacznie zwiększa atrakcyjność strony internetowej i poprawia jej ergonomię. Wyszukiwarka jest niezbędna na stronie internetowej z dużą ilością informacji. Sam proces pozycjonowania strony internetowej nie przyniesie nam dużych zysków jeśli powyższe założenia dotyczące projektowania witryny internetowej nie zostaną spełnione. Dlaczego? Ponieważ posiadanie wysokiej pozycji w wyszukiwarkach internetowych nie oznacza, że klient skorzysta z usług danego serwisu czy dokona w nim zakupu. Firmowa strona internetowa.  Każdy przedsiębiorca prędzej czy później stanie przed koniecznością otworzenia strony firmowej. Mając do wyboru tak wielu dostawców hostingu może się to okazać nie lada problemem. Od małych i tanich serwisów oferujących podstawowe usługi do dużych, specjalizujących się w usługach dla określonych klientów. Który z nich jest najlepszy, czym kierować się przy wyborze, która opcja bardziej się opłaca?  Przede wszystkim istotny jest limit transferu danych. Dla małych, wyłącznie informacyjnych stron taki limit może być niski, bo przekroczenie go na pewno nie będzie łatwe. Jeśli jednak mamy do czynienia z rozbudowaną stroną (np. sklepem internetowym) i prognozujemy duży ruch, koniecznie trzeba zwrócić uwagę na tę cechę serwera. Taki limit transferu w zależności od dostawcy waha się między 3 a 10 gigabajtów miesięcznie z możliwością odpłatnego zwiększenia limitu.  Znaczenie pojemności serwera również zależy od wielkości naszej strony i o wielkość tę powinny się martwić wyłącznie serwisy przechowujące dużo plików. Dla strony-wizytówki każda pojemność jest odpowiednia. Czy jest to 5 czy 25 gigabajtów, nie ma to większego znaczenia jeśli nasza strona zamuje jedynie promil tej pojemności.  Często pomijaną usługą, a przecież istotną z punktu widzenia przedsiąbiorcy, jest infolinia lub helpdesk oraz ich jakość. Warto o tym pamiętać, aby w przypadku jakichkolwiek problemów mieć dostęp do szybkiej i efektywnej pomocy. Oprócz pomocy telefonicznej i kontaktu e-mailowego przydatny może być również konsultant on-line lub blog, na którym dowiedzieć się można o zmianach i nowych opcjach.  Usługi dodatkowe udostępnione przy wyorz hostingu mają niebagatelne znaczenie dla przedsiębiorcy. Takie aplikacje jak katalog kontrahentów, wystawianie faktur i poczta elektroniczna z organizerem mogą korzystnie wpłynąć na wydajność firmy.  Oczywiście nie powinno się zapominać o cenie, jaką przyjdzie nam płacić. Hosting dla firm nie musi być wielkim wydatkiem, jednak warunki płatności mogą niezwykle pomóc (lub po prostu nie przeszkadzać) startującej firmie. Niektóre serwisy oferują np. pierwszy rok za darmo, a w prezencie przydatne narzędzia.  Kwestia wyboru hostingu nie sprowadza się wyłącznie do sprawdzenia pojemności czy transferu. Dlatego zanim zdecydujemy się na dostawcę, warto wziąć pod uwagę oferowane ułatwienia w kierowaniu naszą firmą i fachową obsługę. Często spotykanym przypadkiem jest fakt opuszczania stron internetowych przez internautów, którzy nie potrafią znaleźć odpowiednich działów w odwiedzanym serwisie. Pamiętajmy więc, by wraz z pozycjonowaniem strony internetowej pamiętać o zachowaniu pewnego kanonu przy projektowaniu własnego serwisu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *